Сьомга

Стандартен

Само два пъти съм опитвала Сьомга до сега. Първия път беше преди доста години на един коктейл. Втория път беше в Белгия, сервираха  блюдо от различна риба в полусурово състояние. Е вярвай те ми няма такова второ преживяване за моя иначе здрав стомах. След това цял месец не можех да помисля  изобщо за нещо морско без стомаха ми да се сгърчи в конвулсии…

И все пак, въпреки лошия ми спомен от преживяното, реших да опитам нормално приготвена Сьомга.

Започна се едно ровене, търсене и проучване на рецепти из нета. Първата на която попаднах беше меко казано „странна“ – сьомга в миялната машина! Как ви звучи това а? Не, не спокойно, правилно прочетохте – в миялна машина. Който не вярва да напише в търсачката „рецепти за сьомга“. В крайна сметка се оказа, че тази риба освен че е много вкусна, може да се приготви и по много и различни начини.

Аз конкретна рецепта в крайна сметка не си харесах, затова малко импровизирах ползвайки за основа рецптите на които попаднах.

Така ето какво забърках аз снощи.

2 парчета поочистено и обезкостено филе от сьомга, всяко по около 130-150 гр. (колкото за една порция всяко парченце) накиснах в марината от :

соев сос (светъл, защото от тъмния предполагам, че месото ще потъмнее),

няколко капки сусамово олио,

черен пипер и индийско орехче.

Оставих да престои около 15-20 мин. рибата в тази марината.

След това в не залепващ тефлониран тиган (ох как си мечтая да имам грил-тиган) капнах малко олио и след като загря достатъчно сложих рибката да се пържи, като често я обръщах за да се опържи равномерно и от двете страни и за да остане сочно месото отвътре.

След около 13-14 мин. беше готова. Четох, че на тази не й трябва много време за приготвяне, както и не много високи температури. Може би щеше да й е достатъчно и 10-12 мин. но аз не исках да усещам вкус на сурова риба по причини, които споменах в началото. Аз в крайна сметка останах очарована от резултата.  Ако случайно сте забелязали, че съм пропуснала сол да напиша – това не е грешка. Сол не сложих изобщо, защото тя си пое колкото й беше нужно от соевия сос.

Опитайте, няма как да сбъркате с тази рецепта. Най-хубавото при тази риба се оказа (освен лесното и бързо приготвяне) че изобщо не мирише на риба след това в кухнята.

Ето го и крайния резултат от моята рибна одисея:

Вашият коментар

