Кюфтенца от Елда (Гречка) ала Ивка

Стандартен

Скоро не бях се развихряла в кухнята, поне не така че резултата да си е струвал да се показва.

Но днес направо надминах себе си с една много лесна, бърза, вкусна и здравословна рецепта- кюфтенца от Елда (или известна още като Гречка).

Няма да ви показвам снимка на кухнята след като приключих, защото щяхте да се уплашите и да помислите, че е паднала бомба. Първо докато варих елдата, малко я позабравих на котлона и тя се сварила както трябва, но по-голямата част от водата беше извън тенджерката и в резултат на което имах подобаващо загорял котлон. Добре, че тези керамични котлони се изключват сами, че не ми се мисли какво щеше да стане …

Който забравя и се разсейва, търка котлона. И така си създадох допълнително работа. Нали днес ми е почивен ден, трябваше да го запълня с някаква дейност. 😉

Други инциденти нямаше, за щастие. Та сега по същество, ето какво ви е нужно за тези вкусни кюфтенца.

1. 400 гр. Елда (Гречка);

2. 2 яйца;

3. Галета – колкото поеме  /на мен ми пое пакетче и половина, не знам колко грама точно/;

4. 1-2 глави лук;

5. Сол, черен пипер, чубрица, индийско орехче и каквото още ви се стори подходящо за кюфтенца.

Приготвяне:

Елдата се сварява в подсолена вода. Водата е в съотношение 1 към 3. Ако не е накисната предварително, се сварява за около 45 мин.

Ако след като се свари хубаво е останала много вода, се прецежда хубаво.

Слагате двете яйца, галетата, настъргания лук и подправките в сварената и отцедена елда. Тук внимавате, защото аз с цялата си наивност започнах да обърквам с гола ръка т.нар. кайма. Ама кой да се сети, че Елдата е ве още доста гореща… Абе то не е за разправяне. Малко се поизгорих. Дано да ми е дошъл акъла поне и следващия път да внимавам. Та внимавайте, не правете моята грешка! Оставете да поизстине малко или бъркайте първоначално с някаква бъркалка – съвет от опарен човек  е това!

След като сте объркали хубаво всичко, овкусили сте сместа по ваш вкус е време да оформите кюфтенцата.

За да не залепва сместа по пръстите, намазнявате предварително ръцете и започвате да оформяте кюфтенцата.

Няма нужда да ги овалвате в брашно или галета. Достатъчно е да ги оформяте с намазнени с олио ръце. Пържат се в горещо олио до зачервяване. Точно като обикновените месни кюфтенца.

И това е цялата философия. Става бързо и много вкусно!

А ето и резултата, онагледен:

11 responses »

  1. От един форум обсъждайки тия вкусни кювтенца, ме пратиха тук да чета рецептата!
    Имам един странен въпрос, вместо Елда обикновена леща ще стане ли?
    Живея в англия и намране на елда не че е невъзможно но е по трудно, а аз съм се зарекъл след 4-5 дена да ги правя!
    Благодаря.

    п.п. forcas1 като искаш не ги пържи ами ги сложи във фурна да се изпекат без олио, философ такъв.

  2. Дами пържете с олио от гроздови семки и всичко ще е наред.Това масло издържа до 250гр.и си запазва съставките.Особенно полезно за жени.Може да добавите и малко масло „ГХИ“,то е със същите показатели.
    Рецептата много ми харесва.
    Успех!

  3. Кое точно е полезното тук, при положение, че кюфтенцата се пържат? Надявах се да съм намерила наистина здравословна рецепта, но уви 😦

    • Споделям само рецепти, които съм приготвила лично и са се харесали в моето семейство. Съжалявам, че сте се разочаровали, но аз не претендирам, че представям тук приготвяне на здравословна храна.
      За мен тези кюфтенца са достатъчно здравословни и вкусни. Знам какво се съдържа в тях, знам, че съм ги пържила за кратко в чисто олио и .т.н. На фона на некачествената храна с която сме заринати и принудени да консумираме, едва ли едно пържено кюфтенце ще ни убие.

  4. Чудесна рецепта още днес ще я приготвя за малкия ми син и по случай 8-ми март:)))),малко по-различна и разнообразна рецепта,а и много полезна и здравословна :)))).Да добавя тези кюфтенца ще вървят много със сосче от кисело мляко и чесън(за тези,които обичат),може да се сложи и майонеза,абе с две думи чеснов сос.

  5. Ами мога да питам някоя от многото агенции за качествен контрол на храните, но те никога не намират нещо нередно.

  6. Полезни кюфтета?!!! Не бих се сетил и в момент на прозрение!

    • Въпрос на гледна точка бих казала. 🙂
      Поне знаеш какво има в тях, докато в каймата, която продават е съмнително дали изобщо има месо в нея!

Вашият коментар

