Секс услуги за хора с увреждания – тема табу или просто необходимост

Стандартен

В днешно време напрегнатия живот, който водим, ежедневните битови проблеми, еднообразния начин на живот, притесненията за това как ще „вържем” двата края, все по-честите изблици на агресия сред обществото и какво ли още не ни влияят негативно на психиката а от там и започват проблемите с физическото здраве. Човекът е единствения биологичен вид, който прави секс за удоволствие. Отдавна на секса не се гледа само като на метод за продължаване на рода. Научно е доказано, че той влияе благоприятно на нервната система на човека, успешно се справя със стреса. Хормоните на щастието, които се отделят по време на секс повлияват благоприятно лошото ни настроение, дори и депресивните състояния причинени от не много лекото ни ежедневие. Изследвания в тази област показват, че оптималната доза секс е 3 пъти седмично. По този начин се активизира имунната система, ставаме по-устойчиви на вируси и усмивката се появява по-често на лицата ни. В крайна сметка всеки сам решава и преценява кога и колко често има нужда от се разтовари от напрежението по този приятен и полезен начин.

Но какво се получава, когато даден човек поради някакво увреждане не може да намери партньор. Тялото е увредено, движенията са затруднени или невъзможни…но това е само външната обвивка. Какво става вътре в тялото на този човек, какво става с неговите желания, с неговите потребности…хормоните му функционират правилно, от това следва извода, че той има същите желания и потребности като останалите, т.н. „здрави” хора. Но какво казва нашето общество по този въпрос? – отговора е „Нищо”! Просто за това не се говори. Това е тема Табу в нашето общество.

Схващанията са, че човек когато има увреждане не е способен и дори едва ли не няма право да изкарва на повърхността желанията, които се пораждат у него. Едва ли не той няма право да изпитва подобна нужда. Това е насаждано у нас в течение на много години. Хората с увреждания жиеят в изолация, далече от хорските погледи, лишени от всякакви нормални социални контакти. Според мен основна грешка в отглеждането и дори рехабилитацията на дете с увреждане и в последствие възрастен човек е това, че подхода към него е чисто медицински. Единственото, което се опитват да коригират лекари, рехабилитатори е тялото. Но човек не е само жива маса от кости, мускули и кожа. Той има и други потребности, потребности на едно друго ниво, а именно емоционални. Тялото не е само физика, то е и психика. Един лозунг от близкото ни минало изниква в съзнанието ми като говоря за тези проблеми – „Здрав дух в здраво тяло”. Ето това според мен е правилната рецепта за възстановяване на баланса в организма. Трябва да се обръща внимание на желанията и потребностите на хората с увреждания.

За каква интеграция говорим, когато лишаваме хората с увреждания от една повече от нормална потребност – потребността от секс! Много хора са затворници в собствените си домове, не могат да излязат сами на вън, понякога не могат и да се обслужват сами или просто им е по-трудно. Хората са различни, различни са и нагласите. Какво лошо има в това сексуалната услуга да е залегната в социалните услуги за хора с увреждания. Нали основния принцип на социалните услуги, техния смисъл е да помагат на хората да живеят един по-нормален живот. Ние не откриваме топлата вода. В Холандия например човек с увреждане един път месечно може да се възползва от секс услуги, като за това заплаща държавата. А и не само там. В Холандия хората по-различни ли са. Не сме ли от един и същи биолоичен вид. Нямаме ли еднакви потребности. Само че при нас като се заговори за секс веднага се намира някой да каже, че това е срамна дума, мръсна, това е тема Табу! Защо трябва да сме по-различни, защо трябва да се срамуваме от потребностите си. Убедена съм, че ще се намерят и „моралисти”, който ще заклеймят идеята като неморална, срамна… Тях мога да ги попитам само едно – Вие като задоволявате тази си потребност, гледате ли на това като на грях или се срамувате?

Да ние имаме увреждния, но ние сме преди всичко Хора. Искаме само това, което ако не бяхме затворници в собствените си тела, щяхме да имаме възможност да правим, без да се унижаваме, да бъдем убиждани или да чакаме подаяние защото с мизерните пенсии отпускани от държавата ни и смешните добавки за социална интеграция не можем да си позволим този „лукс”. Едно развито и цивилизовано общество (за каквото се смятаме и ние) трябва да е отворено към ВСИЧКИ проблеми на свойте граждани.

14 responses »

  1. az sashto sam s uvrejdane…. imam problem s dvigatelnata deinost na dolnite krainici….iskam da spodelia che kontaktuvam s mnogo hora …i me priemat savsem normalno… sashto taka imaam intimni otnoshenia s dosta razlichni jeni kakto i po vazrast i se chustvam prevazhodno … i mnogo shtastliv kogatouseshtam che i na tiah im e mnogo priatno i izpitvat istinsko udovolstvie….a tova ne e riadkost…..prosto triabva da badem otkriti i osvobodeni vav otnosheniata si i vsichko shte bade nared…. i drugo iskam da spodelia… ima mnogo zdravi..hora koito ne znaiat kak da se zabavliavat i ne ceniat tova koeto imat….i smeia da tvardia che az ..kato chovek– trudno podvijen… mai se zabavliavam i jiveia po – palnocenno ot mnogo drugi …. fizicheski zdravi hora…. shte mi bade priatno da se zapoznaia s mnogo hora v podobno sastoianie i da kontaktuvam s tiah…. i mislia che mojem da si badem polezni…..VSEKO IMA NUJDA OT LYUBOV I VNIMANIE…..pojelavam go na vsichki ot sarce….

  2. Позволете ми да ви развеселя с един мой анекдот по темата:

    Ешове

    Между съседки:
    – Въй, Пено, ко вùдеф …
    – Е какò толкова си вùдела, ма?
    – Вùдеф я, вùдеф! Сабаалям откъде вас изляна мъж.
    – И ко толкова? – Смущава се Пена. – Я като съм нивалидна, не моа ли да са срещам с мъже?
    – Ми он мноу убав, ма. Чи гачи и по-млад от тьèбя?
    – Ъхъ.
    – Ъ’м ти ни моиш да въриш … де гу нàйди?
    – Он ма найди по кампютъръ, в групъ за оръ с кусури. – Отговаря Пена.
    – Он пък какоф кусур има? – Продължава да любопитства съседката.
    – Ни вùде ли, ма? Няма ръки, чиляка.
    – А-въй! Ти без ногù, он без ръки. Тц,тц,тц! Ни мой биля да та пумилва …
    – Он къту няма ръки, я нъль имам, ма. Я си гу милвам. Пък и га й нивалидин у ръкити, другъди си й здрав … Дип биля сми си арни.

    • Анекдота е много на място! Много истина има в него и ме развесели. Харесва ми тънкия хумор. Благодаря, че го сподели.

    • Имам ДЦП, ходя с канадки. На 34 години съм, досега не съм имал приятелка и винаги си плащам за секс! Най-тъжното е, че когаъто се влюбя, колкото и да съм внимателен и галантен към Дамата, тя винаги се чувства обидена от чувствата ми. Това ме смазва. Ясно е, че любов на сила не става и никой не е длъжен да споделя любовта ми, но защо е този страх, тази омраза, толкова ли е страшно, че не мога да ходя? Нямам ли право да обичам? Мечтая да срещна жена, която да даря с цялата си обич, нежност, разбиране и подкрепа!

      • здравейте,аз съм на 39г., напълно здрава жена.от една година съм влюбена в мъж с ДЦП..Никога никой не ме е обичал така,и никога с никой не съм се чувствала както с него.Пожелавам и на вас такава любов.

  3. Смятам, че темата е много интересна. Но питам защо трябва да се гледа на секса като услуга? Това не е ли естественото продължение на една връзка и защо някой трябва да го предлага по подобен начин. Всеки един човек дори и с увреждане може да започне връзка – всеки вече има компютър и излизането „на кафе“ е доста улеснено, а ако се стигне до секс варианти могат да се намерят, стига да има желание.

    • Секса и в момента се продава като услуга. За някои хора това е единствения начин. Понякога е много сложно с връзките и близостта.

      • Да, за съжаление за мен е точно така! Но дори и когато си п;ащаш не е лесно. Имам нужда да ми помагат с дрехите, а пеостутките ги мързи и отказват да ме взимат. Преди 10 години не беше така/

  4. аз не съм инвалид,а съм женен.имам една несподелена любов която ме тормози.ощетен ли съм по някакъв начин.трябва ли да се смирявам,отговори ми.

    • Ами радвам се, че нямаш увреждане, че имаш семейство… Само, че не разбрах въпроса ти какво общо има с темата?
      Тук засягам един социален проблем. Любовта е хубаво нещо и всеки би трябвало да има възможността и щастието да я изпита, но точно тези чувства мисля, че нямат връзка със написаното.
      Ти сам трябва да си дадеш отговор дали да се смиряваш или не!

      • Ееее, па кат’ не ти е по темата – требва да го сецнеш така ли човека? 😉
        Инак по принцип си права. Ама тука му текнало да се жалва човека и тука го прави 😉

        Аз не разбирам тази Несподелената, по какъв начин го тормози; Търси ли го или той вътрешно се тормози, че трябва да й обърне внимание?
        Ако имаш любяща съпруга – стой си у вас и не си разваляй гнездото. Не ходи да гониш дивото. То трябва сам да го осъзнаеш. Да ти го каже някой – полза няма да имаш….

  5. Гласувам „ЗА“
    И хората с увреждания са от нашия биологичен вид. И те не бива да бъдат лишавани от това здравословно удоволствие секса. Аз не съм с физически увреждания и ако ме питате, дали бих си легнал с жена инвалид, дали не би ми било неприятно или нещо от сорта. Ще ви кажа, че физиката й – не би ме притеснила. Хм, то пък моралистите сега сигур ше кажат, че само извратеняк може да напише това….
    ок де; тва ми е коментара…

    • Ами режа го, защото не му е мястото тук да се оплаква. Статията е достатъчно ясна и конкретна.
      Нямам нищо против, но си има други места за душевни терзания.

      Моя блог в крайна сметка не е кошче за душевни отпадъци.

      Темата е достатъчно сериозна, не мисля че има място за подобни даже подигравателни мнения (точно такова ми се струва на въпросния weki1968 )

      Може би изобщо не трябваше да го одобрявам, но мисля че всеки има право на мнение. И след като си е казал каквото е имал да казва може да си понесе последствията.
      Но определено ще се замислям повече следващия път като одобрявам подобни коментари!

      • Темата е много важна поздравявам ви!
        Аз страдам от ДЦП и при мен намирането на сексуален партньор се оказва мисията невъзможна. Вече 2 не споделени любови имам.
        Интересуваме има ли секс услуги в бургас за хора с увреждане?

Вашият коментар

